Handelsbetingelser
Handelsbetingelser gældende for Køge korn
Fragt- og leveringsomkostninger
Når du bestiller varer, så vil vi som udgangspunkt levere til din ønskede adresse. Hvis du bor i et etagebyggeri, så vil vi som udgangspunkt sende varen til en pakkeshop, med mindre du specifikt ved at du er hjemme. Vi leverer med fragtmand, GLS Danmark, eller egne biler.
Køge Korn leverer udelukkende til kunder i Danmark.
Hvis du ikke er hjemme ved levering vil pakken blive stillet hvor du har angivet det. I bemærkningfeltet er der mulighed for at anføre om varen kan stilles i carport eller lignende. Varer der stilles uden kvittering, er for modtagers eget ansvar og risiko.
Enkelte varer kan være undtaget for fragtfri levering uanset købsantal, her pålægges leveringsgebyr. Disse varer er markeret med en blå købsknap. Køber du dog andre varer for mere end kr 2500,- vil den pågældende vare dog blive leveret fragtfrit. På enkelte varer kan der også forekomme palletillæg. Dette vil fremgå af varen.
Såfremt at fragtfri levering ikke opnås, beregnes fragtprisen som følger:
0-20 kg 87,50 kr inkl moms
21-600 kg Fragtmandens satser for paller og stykgods.
Ved køb over 2500,- DKK er der fragtfri levering.
Køge Korn har en målsætning om at afsende alle ordrer afgivet inden kl. 14.00 (13.00 såfremt levering er til pakkeshop) samme dag, som ordrerne er kommet ind – lørdage og helligdage dog undtaget. Levering vil som udgangspunkt ske hverdagen efter. Alle ordrer afsendes indenfor 1-3 hverdage fra vores lager i Køge. Ved levering til Bornholm og ikke-brofaste øer må der påregnes 1 ekstra leveringsdag.
Ved bestilling af større varer såsom hestefoder, strøelse og træpiller, skal der påregnes afsendelse indenfor 1-3 hverdage fra vores lager. Ved bestilling af større varer kombineret med andre produkter, kan der forekomme to leveringer. Bestiller du flere varer med forskellig leveringstid, er det den vare med den længste leveringstid, som er gældende for hele forsendelsen.
Såfremt kunden selv vælger, at der må ske levering ved at stille varen på ejendommens grund, selvom ingen er hjemme, bærer kunden selv ansvaret for varens beskaffenhed efter levering, herunder vejrforhold, som kan have indflydelse på varens beskaffenhed.
Afhentning af varer
Ved afhentning af varer i en fysisk Køge Korn-butik, skal du fremvise gyldigt billedlegitimation i forbindelse med udleveringen af de bestilte varer. Gyldigt billedlegitimation er pas eller kørekort.
Såfremt varen ønskes stillet i en opgang med dørtelefon, kan vi ikke sikre levering, da det er op til den enkelte fragtmand at vurdere, hvorvidt han vil benytte dørtelefonen eller ej. Vi anbefaler derfor, at pakken leveres til en alternativ adresse, hvis du bor i opgang med dørtelefon og ikke er hjemme til at modtage pakken. Leveringstidspunktet kan ikke præciseres nærmere, da vi ingen indflydelse har på fragtmandens rute. Levering er til gadedør i gadeplan.
Vi anbefaler kunden at undersøge varen ved levering.
”Husk kreditkort”
Når du handler på vores hjemmeside kan du vælge om webshoppen skal gemme dine kortoplysninger til næste gang du handler. Hvis du vælger denne option, har du altid mulighed for indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.
Annullering af ordre
Ønsker du at annullere en ordre, kan dette ske inden dennes afsendelse fra Køge Korn. Du kan således annullere de ordrer, der indeholder lagerførte artikler.
Annullering af ordrer kan foretages ved at skrive til info@koegekorn.dk Vær blot opmærksom på, at kundeservice er lukket i weekender samt på helligdage, hvor en annullering muligvis ikke er mulig.
Køge Korn forbeholder sig retten til at annullere en ordre, hvis fragtandelen overstiger varens værdi, det vil typisk være Strøelse og brændsel, som skal føres af betalingsveje.
Priser
Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv den til enhver tid gældende moms. I de angivne priser på levering i Danmark, er Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Priserne er dagspriser.
Når du handler med Køge Korn indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse skal du sende en mail til info@koegekorn.dk
Betaling
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af:
- Dankort (ingen gebyr)
- JCB (gebyr 3,00%)
- Visa- Master- samt Maestrocard (gebyr 1,25 %)
- American Express (gebyr 1,25 %)
Ved brug af kreditkort beregnes et gebyr. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen. Gebyret ved brug af kreditkort vil ikke overstige de af Nets fastsatte gebyrer. Beløb trækkes først på din konto når fysisk afsendelse sker fra vort lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fortrydelses- og returret
Som kunde har du 14 dage fra modtagelsen af din ordre til at meddele Køge Korn, at du fortryder dit køb. Efter at meddelelse om fortrydelse er blevet afgivet til Køge Korn, skal varen returneres til Køge Korn senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen.
Fortrydelses- og returretten skal meddeles skriftligt til enten vores postadresse eller info@koegekorn.dk . Herefter vil vi meddele dig hvorledes du skal forholde dig.
Beløbet som refunderes er købesummen inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Du betaler selv for returfragten. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Dyrefoder skal returneres i ubrudt emballage.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Risikoen for at transportere varen retur til Køge Korn hviler på dig som kunde. Varen kan også afleveres på Køge Korns adresse.
Du vil modtage en mail, når vi modtager dine varer på vores adresse. Beløbet udbetales ikke kontant, men i stedet laves en elektronisk tilbageførelse af pengene til kontoen hvortil det anvendte betalingskort er tilknyttet. Ved en elektronisk tilbageførsel kan der gå op til fem bankdage fra vi har modtaget varerne og til pengene er overført til din konto.
Returadressen er:
Køge Korn
Falkevej 19
4600 Køge
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav eller til afhentning i postbutik.
OBS! Loppemidler kan ikke byttes eller returneres, også selvom pakken ikke har været åbnet. Dette skyldes loven om salg af lægemidler. Du kan få flere oplysninger ved at kigge på www.laegemiddelstyrelsen.dk eller ringe til dem på telefon 44 88 95 95.
OBS! Levende insekter kan ikke returneres, da rette temperatur ikke kan opretholdes ved forsendelser over 18 timer.
OBS! Gavekort kan udelukkende refunderes til køber af gavekort. Varer købt med gavekort kan ikke refunderes til et betalingskort eller konto.
OBS! Er du ikke hjemme ved levering, sker genudbringning af varer for egen regning. Herudover vil du som kunde blive pålagt et gebyr for fragten retur til os.
Reklamationsret
I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer, som ikke er underlagt fødevarestyrelsens krav om datomærkning med kortere varighed. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.
Opdager du fejl eller mangler ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Køge Korn og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamation kan foretages ved at kontakte os på info@koegekorn.dk med et billede af den beskadigede vare. Vi vil herefter sende dig en returlabel pr. mail som du skal printe ud og vedhæfte returforsendelsen. Alle henvendelser via mail vil blive besvaret senest den førstkommende hverdag. Alternativt kan varen tilsendes eller indleveres på adressen:
Køge Korn, Falkevej 19, 4600 Køge tlf. 56661244
Vælger du at sende returvaren uden tilsendte returlabel, vil vi refundere dig de rimelige omkostninger herfor, normalt DKK 49,-.
Varen sendes til:
Køge Korn
Falkevej 19
4600 Køge
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:
Når du benytter dig af din reklamationsret, bedes du oplyse, hvad problemet ved varen er så detaljeret som muligt, sammen med et billede af reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Husk også at medsende din faktura, når varen returneres eller dit bestillingsnummer, så denne kan findes.
Ændringer
Alle ændringer i vores salgs- og leveringsbetingelser vil være tilgængelige på vores hjemmeside.
Købsprocesser
Når du har foretaget et køb hos Køge Korn, kan du til enhver tid, ved henvendelse til Køge Korn, modtage en kopi af din ordrebekræftelse. Henvendelse kan ske på mail til info@koegekorn.dk . Alle henvendelser via mail vil blive besvaret den førstkommende hverdag.
Bortkomne gavekort
Der skal ikke benyttes yderligere identifikation ved betaling med gavekort. Et gavekort er ikke personligt, men sidestilles med kontanter. Den person, som fremviser gavekortet, kan benytte dette til betaling. Pas derfor rigtig godt på dit gavekort. Tabte eller bortkomne gavekort erstattes ikke. Vi kan ikke spærre et gavekort. Ihændehaveren af gavekortet har ret til at indløse gavekortet i henhold til Betalingstjenesteloven.
Et gavekort kan ikke udbetales til kontanter eller refunderes til kreditkort / bankkonto.
Persondatapolitik
Køge Korn respekterer kundens privatliv og ønsker at beskytte det. Som kunde skal du derfor kun angive informationer som er nødvendige for, at vi kan betjene dig bedst muligt. Køge Korn indsamler oplysninger om navn, adresse, telefonnummer samt e-mailadresse.
Køge Korn kan bruge oplysningerne til at lave intern statistik. Som registreret kunde har du altid mulighed for at få indsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.
Den dataansvarlige på Køge Korn er direktør Lars Trap
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@koegekorn.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.